Dr. Guillaume Zumofen PostDoc / (Projekt DDS-21) Institute of Political Science E-Mail guillaume.zumofen@unibe.ch Office A 145 Postal Address University Bern Institute of Political Science Fabrikstrasse 8 3012 Bern Switzerland
Publications 2023 Zumofen, G., Stadelmann-Steffen, I. & Bühlmann, M. (2023). No, It Is Not All About Selective Exposure: Information Selection Strategies in Referendums. Political Behavior. doi.org/10.1007/s11109-023-09893-8 Zumofen, G (2023) Generic or Motivated Search Terms: What Do Citizens Type in the Google Search Bar to Obtain Political Information? Journal of Information Technology & Politics, online. doi.org/10.1080/19331681.2023.2221681 2022 Zumofen, G. (2022) What Drives the Selection of Political Information in Google? Tension Between Ideal Democracy and the Influence of Ranking. Swiss Political Science Review 29 (1), 120-138. doi.org/10.1111/spsr.12545 Zumofen, G. (2022) Die Wirtschaftsbeziehungen mit der EU – Fakten und Narrative, in Heer, E, Heidelberger, A., & Bühlmann, M. (eds.) Schweiz – EU: Sonderwege, Holzwege, Königswege. Die vielfältigen Beziehungen seit dem EWR-Nein., Zürich: Seismo Verlag, 2022. 2021 Zumofen, G. (2021) ‘Es war einmal in der Schweiz… Eine Geschichte über Verwaltungsräte, Geshäftsführungen, und einige Frauen’, in Gerber, M & Heidelberger, A. (eds.) Dem Laufgitter entkommen: Frauenforderungen in eidgenössischen Parlament seit 1950, Zürich: Seismo Verlag, 2021. 2019 Zumofen, G. (2019) ‘Nomen est (Pro)nomen: Wie Sprachen Kompromissbereitschaft kennzeichnet’, in Bühlmann, M, Heidelberger, A. & Schaub, H.-P. (eds.) Konkordanz im Parlament, Zürich: NZZ-Libro, 2019. 2018 Zumofen, G. & Gerber, M. (2018) Effects of Issue-Specific Political Advertisements in the 2015 Parliamentary Elections of Switzerland. Swiss Political Science Review 24 (4):442-463. doi/10.1111/spsr.12333
Research Acceptance of Renewable Energy Policy Sociotechnological Breakthrough of Thermal Energy Storage – A new Approach of Constructive Technology Assessment (SOTES) Political Communication Swiss Direct Democracy in the 21st century – Political advertisement (SDD-21)